۞۞ تمنای وصال ۞۞
۞۞ تمنای وصال ۞۞
عمری گذشت و راه نبردم به کوی دوست०॰˛¸¸˛॰●●॰˛¸¸˛॰مجلس تمام گشت و ندیدم روی دوست

 

وبلاگ(منتظران مهدی بخشایش)نوشت:

شهدای ما ویژگی‏های زیادی از ویژگی‏های یاران امام عصر علیه‏السلام را داشتند كه در ذیل به دو نمونه از آن‏ها اشاره می‏كنیم.

الف. روحیه شهادت‏طلبی

روحیة شهادت‏طلبی و هدیه جان در راه جانان، در جبهه‏ها موج می‏زد؛ چون با آگاهی و بصیرتی كه داشتند، یقین پیدا كرده بودند پا در راهی گذاشته‏اند كه حق است.

اگرما شنیده‏ایم مولای متقیان، امیرمۆمنان در وصف یاران امام عصر علیه السلام می‏فرماید: «(یاوران مهدی) شهادت را می‏طلبند و همواره آرزو دارند در راه خدا كشته شوند»(1) دفاع مقدس ما این واقعیت را ملموس‏تر كرد و در معرض تماشای خیل منتظران قرار داد، تا بتوانند شهادت‏طلب باشند.

این كه شهید زین‏الدین فرمانده دلاور لشكر علی‏ابن ابی‏طالب علیه السلام در اولین برخوردها با همسرش می‏گوید: «شما باید بدانید من قبلاً ازدواج كرده‏ام. من با جبهه و جنگ ازدواج كرده‏ام و شما همسر دوم من هستید. انتهای راه من، شهادت است و اگر جنگ تمام شود و من شهید نشوم، هر كجا كه جنگ حق بر ضد باطل باشد، می‏روم تا شهید شوم (2) ، نشان دهندة روحیة شهادت‏طلبی او و امثال او است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ سه شنبه 28 آبان 1392 توسط قنبر